Kuten ystävämme amerikkalaiset sanovat... Enjoy!

Lisäys kello 9:40
Päädyimme tahoillamme ketjujännityksen kiristämiseen. Davidin mukaan se tapahtuu seuraavasti:
- Yllä olevassa kuvassa keskivaiheilla pyöreässä alumiinisessa ketjunjännittäjän akselinpidikkeessä näkyy mutteri, joka lukitsee sisällään olevan kuusikolopultin (kuusikolo näkyy paremmin yllä olevaa edeltävässä kuvassa) paikalleen.
- Ensin laitetaan ketjun löysälle, eli eteen ja taakse pienin ratas, sitten irroittaa ketjun etupäästä kokonaan rattailta, jotta se olisi mahdollisimman löysä.
- Tämän jälkeen pitää merkata akselin paikka sivusuunnassa, jotta se siirry vahingossa siinä suunnassa. Ja samalla tulee merkitä ketjunjännittäjän nykyinen paikka.
- Sitten vasta löysätään mutterin, mikä mahdollistaa kuusikolopultin avaamisen. Ja avot, nyt voikin pyörittää ketjunjännittäjän uuteen asentoon, jotta saa tarpeen mukaan enemmän tai vähemmän jännitystä.
- Ja lopuksi tietysti kiristetään pultti ja mutteri takaisin. Ja nostetaan ketju takaisin paikalleen.
Aina oppii uutta...
Ainakin ketju näyttää sopivan mittaiselta, sillä jännittäjällä olisi varaa liikkua vaikka kuinka pitkälle, jos vain voimaa riittäisi.