Kello 20:35 se tapahtui. Rekka saapui paikalle. Laatikko pyörineen nousi helposti alas kyydistä kahden miehen nostamana. Rekka kaartoi pois paikalta ja avaaminen alkoi.
Iso laatikko, pituutta 2,55 m. Muutoin pahvia, mutta pohja laudasta tehty.
Mango+ päällystettynä kuplamuovilla. Ensimmäinen havainto kuplamuovin poiston jälkeen oli, että oikean puolen peiliä ei sitten ollutkaan asennettu. En suoraan sanottuna ymmärrä Hollanin kielisestä laskusta, onko sitä siihen listattukaan, jotakin 27 € edestä peiliksi ajattelemaani kyllä on. Ahaa, se taitaa olla sähköinen torvi. Mutta peilistä kyllä oli puhe lukemattomia kertoa tilauksen yhteydessä.
Kuplamuovin poiston jälkeen ilo oli suunnaton. Keltainen väri on upea, ihastuin siihen oitis. Turvallinen väri ja vielä hyvin kauniskin. Edessä näkyy kaksi valonheitintä, toinen siis ekstrana tilattu.
Renkaisiin ilmaa ja pyörä pois lavetilta. Sisältä löytyivät kankaasta tehdyt vannepeitot. Lisäksi korjaussarja, jossa ainakin vararengas, paikkasarja ja kunnon pumppu. Pumppu oli hyvin kevytrakenteinen, eikä siinä ei ole painemittaria. Mutta hätätilanteessa paineella ei ole niin väliä, renkaan saaminen kovaksi riittää. Jouduin siis hakemaan oman pumppuni, jotta sain paineet kohdilleen, 4,5 bar kaikkiin renkaisiin.
Sitten testaamaan sisälle astumista. Kajakkikokemusta hyödyntäen se joten kuten onnistuu. Mistään en ole löytänyt selkeää ohjetta miten Mangoon kannattaa nousta, mutta tällä hetkellä näyttää, että sisäänmenovaiheessa joutuu astumaan penkin päälle. Se ei tietysti ole mukavaa, jos kengät ovat kuraiset ja märät.
Sisälle päästyäni huomasin, että laite on varsin pieni. Ihmettelen kovasti, jos Mango+ sopii kaksimetriselle pyöräilijälle, kuten valmistaja ilmoittaa. Itse olen 190 cm pitkä. Suurin ongelma itselläni ovat hartiat. Ne kyllä mahtuvat sisään, mutta luonnollisin asento on jättää ne aukon laidan yläpuolelle. Mikä tietysti estäisi sadesuojan käytön. Pitkä- ja isojalkaisella saattaisi olla ongelmia jalkojen pyörittämisen kanssa, kantapäät osuvat helposti pohjan peruutusaukkojen reunoihin jos on varomaton.
Pyörän kanssa telmutessani huomasin, että lasikuitukuori on todella ohutta tavaraa paikoin. En millään usko, että sitä voitaisiin tulevaisuudessa juurikaan ohentaa ilman ongelmia. Kokonaisuudessan Mango+ on mahdollisimman pieni ja toisaalta mahdollismman kevyt, eli löysät on otettu pois.
Penkin takana oleva tavaratila on juuri niin pieni kuin niissä harvoissa netistä löytyvissä kuvissa näkyy, vaikka tavaratilan kooksi ilmoitetaan 130 l, on vaikea uskoa, että sinne saisi todellisuudessa pakattua oikeasti tavarana niin suurta määrä, tilavuus litroina varmaankin pitää paikkansa. Yritän jossain vaiheessa kartoittaa tavaratilan todellista pakattavuutta.
Sisälle mahtuminen saattaa parantua, jos penkkiä saa vielä laskettua alaspäin, mutta sen selvittäminen jää huomiseen. Päivä on ollut pitkä, enkä halua rikkoa mitään hätäisellä säheltämisellä hämärässä.