Merkintä tulee tänään, mutta reissun tein eilen. Jonkin verran kahden päivän peräkkäinen kuormitus alkoi painaa, viimeyönä ei oikein uni tullut silmään, vaikka palasin lenkiltä jo kello 15:20. Siitäkin huolimatta uskon, että Mangolla voisi ajella 150 km/vrk retkiajoa. Eli kahden viikon reissun voisi suunnitella 1500 km:n mittaiseksi. Jää nähtäväksi ensikesänä.
Eilen tein miltei kolmilehtiseksi apilaksi mielessäni kutsumani lenkin. Kokonainen kolmilehtinen apila käyttäisi Kurkimäen risteystä keskipisteenään ja lehdet muodostuvat seuraavasti: Kurkimäen suunta 30 km, motarin loppussa käynti n. vajaa 15 km, Puutossalmen lossin suunta vajaa 30 km. Ja kun risteykseen on matkaa 15 km, niin koko reitti on 105 km. Nyt palasin lossilta suorempaa, mutta kiersin sitten palokoulun kautta kotiin ja sain kasaan tasan 100 km. Jos tekisin koko kolmiapilan ja kävisin palokoulun kautta, niin saisin kasaan 110 km.
Vaihteisto on nyt niin hyvässä säädössä kuin se voi olla. Herkästi kun vipuja käyttää, niin vaihteet menevät miltei aina paikallen, ja jos eivät mene, niin tiedän ainakin missä vika on - käyttäjässä. Väistämättä tulee mieleen nainen.
Miltei koko reissun ajan satoi. Tänään oikeastaan kävi niin, että viimeiset 15 km olivat kuivia. Kyllä se kondenssi kertyy Mangon sisälle. Mutta en usko sen koskaan olevan kovin merkittävä ongelma, koska jos oikeasti ajelee satoja kilometrejä jonnekkin suuntaan, niin tuskin koko matkaa sataa. Ja toisaalta työmatka-ajot ovat yleensä niin lyhyitä, ettei kondessi ehdi ongelmaksi asti.
Työmatkajoa sen sijaan haittaa hieman ketjunkiristin, joka napsii normaalia housunpunttia. Eli kuminauha tai pyykkipoika on tarpeen oikeaan jalkaan, jos ajelee hiemankin leveämissä punteissa kuin verkkarit tai trikoot.
Tässä tämän viikon ajot, ensiviikolla lisää. Mittarissa on nyt 670 km.