Sain eilen inspiraation irroittaa penkin ja virittää kiinnikkeet uuteen penkkiin. Tässä muutamia kuvia vanhasta penkistä.
Sama homma toisessakin kohtaa, mutta lievempänä. Olisikohan tämä se nykyinen ongelmakohta, koska olen siirtänyt penkkiä eteenpäin, jolloin pahempi vaurio on siis tullut jo ajat sitten.
Tässä kuvia penkin kiinitysmekanismista. Laitoin alumiinilevyt uuteen penkkiin hieman eri kulmaan, jotta penkki tulisi aavistuksen korkeammalle. Mutta valitettavasti saattoi käydä niin, että levyt tulivat millin pari eri kohtaan toisiinsa nähden, jolloin penkki ei ehkä tule olemaan suorassa paikalleen laitettuna, tämä jää nähtäväksi. Nämä kuvat siis vanhasta penkistä otettuna.
Yksi kuva vanhasta halkeamasta penkin reunassa, se on hieman edennyt. Sain muuten Bentride Online forumin kautta ladattua Mangon käyttöohjeen ja siitä opin mm:ssa, että penkin päälle ei tarvitse astua sisään mennessä. Lisäksi manuaalissa oli runsaasti tärkeitä asioita Mangon huollosta (renkaiden irroitus, jarrujen huolto, aurauskulman säätö). Pylpyrän O-renkaan vaihtamisesta 500 km:n välein ei kuitenkaan ollut mitään mainintaa.
Sitten vielä vertailukuva uuden ja vanhan penkin erosta. Toivotaan, että kestää paremmin, eikä taivu pylpyrän hinkattavaksi. Nyt kun uudessa pylpyrässä on hampaat, niin hankaus olisi varmasti pahempi kuin originaalilla ilman hampaita olevalla pylpyrällä, joka todennäköisesti on osin ollut pyörimättä paikallaan. Ehkä siksi O-rengasura menikin rikki, pylpyrä seisoi paikallaan ja ketju hankasi pehmeän muovin rikki. Hauskaa tämä Velonautin homma, kokoajan oppii jotain uutta. Ehkä jonain päivänä alan saada hommat toimimaankin. Toivottavasti ennenkuin oppimiskantapää on aivan räjähtäneessä kunnossa.